Az úticél és környéke

Rám-szakadék, Dömös (2.fotó)

Rám-szakadék, Dömös (3.fotó)

Rám-szakadék elérhetősége:

Dömös, Macskások-Nyilasok dűlőÚtvonal »
+36 (2 ... Mutat

Rám-szakadék bemutatása

FONTOS!
Mielőtt elindulnánk, mindenképp tájékozódjunk a Rám-szakadék járhatóságáról!!

A szakadék maga egy vulkáni eredetű, nagyjából észak-déli irányban futó szurdokvölgy. Összeszűkülő sziklafalai olykor merőlegesek, de vannak befelé dőlő falak is. Mélysége több helyen meghaladja a 35 métert, míg szélessége helyenként a 3 métert sem éri el. A sziklamederben állandóan csörgedezik a víz, amely hóolvadáskor és nagyobb esők idején patakká duzzadhat. A szurdokban összességében 112 méteres szintkülönbséget kell leküzdeniük a túrázóknak. A völgy alsó és felső bejáratánál erdei pihenőhely fogadja az érkezőket.

A Rám-szakadék lenyűgöző természeti szépsége miatt méltán tartozik a térség legismertebb kirándulóhelyei közé, egyben természeti adottságai miatt egyike a legnehezebben járható magyarországi jelzett turistautaknak.

A nehezen járható szakaszokon rozsdamentes anyagból készült létrák és kapaszkodó korlátok, a pihenőhelyeken új asztalok és padok, valamint tájékoztató táblák lettek kihelyezve. Biztonsági okok miatt a Rám-szakadékot Dömös irányából egyirányusították.

A szakadékban a zöld sáv jelzést követve elérjük a Rám-szakadék felső pihenőhelyét. Ide csatlakozik a sárga jelzés, amelyen balra fordulva Dobogókőre, míg jobbra fordulva, az Árpád várat megkerülve, a Lukács-árokba érkezünk. A Lukács-árok szintén nagyon hangulatos, de a Rám-szakadékhoz képest ott már könnyebben haladhatunk. A Lukács-árokból kiérve az erdészeti műútra érkezünk, amelyen visszajuthatunk Dömösre.

- Kedvezőtlen időjárási körülmények között ne induljanak el a Rám-szakadékba, mert olyankor veszélyes a szakadékban való haladás!
- Mindvégig kövessék a kijelölt turistajelzést! A szakadékból ki-, illetve oda bemászni életveszélyes!
- A kihelyezett létrák és kapaszkodó korlátok az Önök biztonságát szolgálják. Kérjük, hogy rendeltetésüknek megfelelően használják azokat!
- Az év nagy részében sáros, csúszós útviszonyokra kell számítani, ezért csak a terepviszonyoknak megfelelő lábbeliben vállalkozzanak a túraútvonal végigjárására!
- Kérjük Önöket, hogy a Rám-szakadék turistaútján kizárólag alulról felfelé, azaz Dömös felől Dobogókő irányába haladjanak!
- Felhívjuk figyelmüket, hogy a túraútvonalon csak saját felelősségükre haladhatnak

Megközelítés:
A túra kezdőállomása Dömös. A gépkocsival érkezők a Polgármesteri Hivatal mellett lévő parkolóban rakhatják le járművüket. A parkolótól zöld sáv jelzést követve érhetjük el a Király-kúti utcát, amely a túra kiindulópontja. Itt együtt fut a piros, a zöld és a sárga jelzés. A jelzett turistaút kezdetben az aszfaltúton halad, majd a faluból kiérve átmegy a Malom-patakon és a patak mentén vezet tovább. A Rám-szakadék mind a műúton továbbhaladva, mind a patak mellett futó zöld sáv turistajelzésen megközelíthető. A patak mellett haladva turistajelzésünk több ponton elágazik. A Szentfa-kápolnát követően balra leágazik a piros háromszög jelzés, amely a Vadálló-kövekhez, majd a Prédikálószékre vezet. Ezt követően jobbra leágazik a sárga sáv jelzés, amely a Lukács-árokba megy. Ezután még együtt halad a piros és a zöld jelzés. Ezen haladunk egészen addig, míg elérjük a Rám-szakadék alsó pihenőjét. Itt válik el egymástól a két jelzés. A piros sáv jelzés a Szőke-forrás-völgyben fut tovább. Mi a zöld sáv jelzést követjük, amely a Rám-szakadékba vezet.

Nyiltvatartás infó

Az információk tájékoztató jellegűek, melyek folyamatosan változhatnak. Kérjük vegye figyelembe a Forrás*-nál megjelölt infomációkat és ha szükséges, tájékozódjon a szolgáltatás fent feltüntetett weboldalán.
FONTOS!
Mielőtt elindulnánk, mindenképp tájékozódjunk a Rám-szakadék járhatóságáról!!

A Rám-szakadék természeti adottságai miatt egyike a legnehezebben járható magyarországi jelzett turistautaknak, ahol akár kőgurulás, sziklaomlás is előfordulhat.
További 37 látnivaló a(z) Rám-szakadék közelében és Dömös településen, illetve a környéken »

Kattints és fedezd fel!

Forrás: A fenti információk a(z) Rám-szakadék alábbi weboldláról kerültek kivonatolásra, melynek legutolsó frissítési ideje: 2023.04.04, https://parkerdo.hu/turizmus
Szerzői jogok »

Hirdetés

A kornyeke.hu oldal működése érdekében sütiket (cookie-kat) használunk adatvédelmi tájékoztatónk szerint. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát az oldalon. Rendben